Набули чинності зміни до Закону про житлово-комунальні послуги

Закон набув чинності 1 травня 2021 року

1 травня набув чинності Закон від 03.12.2020 № 1060-IX, яким передбачено зміни до законодавства про комерційний облік теплової енергії, ринок природного газу, теплопостачання та про житлово-комунальні послуги.

Зокрема, змінами до Закону про метрологію та метрологічну діяльність передбачено, що періодична повірка:

— вузлів комерційного обліку теплової енергії і води проводиться за рахунок плати за абонентське обслуговування — за умови укладення індивідуального договору або індивідуального договору з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем. У разі укладення колективного договору про надання комунальних послуг, договору про надання комунальних послуг з колективним споживачем або прийняття рішення співвласниками про порядок обслуговування та заміну вузла (вузлів) комерційного обліку відповідно до законодавства періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок співвласників багатоквартирного будинку.

— вузлів індивідуального обліку споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором.

Граничний розмір плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента затвердить Кабмін.

Послуга з управління багатоквартирним будинком включає:

  • забезпечення утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема:

— прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, якщо прибудинкова територія, за даними Державного земельного кадастру, знаходиться у власності або користуванні співвласників багатоквартирного будинку відповідно до вимог законодавства (положення щодо знаходження, за даними Державного земельного кадастру, прибудинкової території у власності або користуванні співвласників багатоквартирного будинку вводиться в дію з 1 січня 2023 року);

— виконання санітарно-технічних робіт;

— обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем);

— утримання ліфтів тощо;

  • купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку;
  • поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку;
  • інші додаткові послуги, які можуть бути замовлені співвласниками багатоквартирного будинку.

У багатоквартирних будинках, у яких станом на 1 січня 2021 року не створено ОСББ, співвласниками не прийнято рішення про форму управління багатоквартирним будинком та не оголошено конкурс з призначення управителя, виконавчий орган місцевої ради зобов’язаний оголосити і провести такий конкурс до 1 травня 2021 року.

Договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком буде укладено строком на один рік, але у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку приймуть рішення про форму (зміну форми) управління багатоквартирним будинком або про обрання іншого управителя, вони мають право достроково розірвати такий договір з дати, визначеної зборами співвласників, але не раніше ніж через два місяці після направлення управителю письмового повідомлення про припинення договору.

Якщо управитель визначений органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах, ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається на рівні ціни, запропонованої в конкурсній пропозиції переможцем конкурсу.

Управитель у порядку та з періодичністю, визначеними договором, та/або на вимогу споживача зобов’язаний інформувати споживача про фактичні витрати та виконані (надані) роботи (послуги) з утримання і ремонту спільного майна багатоквартирного будинку та його прибудинкової території.