Прийнято Закон про електронні комунікації


Верховна Рада сьогодні, 16 грудня, ухвалила Закон «Про електронні комунікації» (проект № 3014) із пропозиціями Президента України. Мінцифри окреслило ключові новації для телеком-операторів та абонентів:

  • зменшення кількості перевірок та регуляторного тиску на компанії у сфері електронних комунікацій;
  • всі постачальники електронних комунікаційних мереж та послуг матимуть однакові права та доступ до інфраструктури, запроваджується механізм консультацій з учасниками ринку;
  • забезпечення конкуренції на ринку електронних комунікацій, що сприятиме залученню інвестицій та покращенню якості послуг для всіх користувачів;
  • користувачі матимуть можливість обрати окремі електронні комунікаційні послуги (не в складі пакету послуг) за технічної можливості;
  • право на отримання вичерпної та чіткої інформації абонентом щодо опису умов договору відповідно до правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг;
  • зменшення спаму за рахунок обов’язкової попередньої згоди абонента на отримання інформації та обов’язкова можливість відмови абонента від розсилки;
  • збільшення штрафу для постачальників електронних комунікацій у разі порушення прав користувачів.

Також Законом передбачається створення Електронної регуляторної платформи — сервісу, який забезпечить автоматизований процес взаємодії між операторами та провайдерами з одного боку та держави — з іншого. Платформа забезпечуватиме взаємодію реєстрів постачальників послуг, ліцензій, присвоєнь радіочастот, геоінформаційної системи для географічних оглядів доступності на території України тощо. Доступ до цієї системи буде відкритим та безкоштовним. 

Передбачена детальна процедура врегулювання спорів за посередництвом регулятора — як між декількома постачальниками послуг, так і між користувачами та постачальниками.
Крім цього, схвалений законопроєкт передбачає технологічну нейтральність — можливість оператора на власний розсуд обирати технологію (наприклад, 3G або LTE) для застосування на його частотах.

Відтепер доступ до якісного інтернету є універсальною послугою, тобто має гарантуватись громадянам державою.

Оператори мають надавати абоненту інформацію про мінімальну, середню та максимальну швидкість інтернету, а заявлена оператором швидкість не повинна критично відрізнятися від реальної.

При цьому спрощується процедура захисту прав абонента. Якщо у нього неправомірно списані гроші з рахунку, йому не потрібно йти до суду. Питання можна вирішити, звернувшись до регулятора з електронною скаргою.