Роботодавці на вимогу працівника зобов’язані будуть вести паперову трудову книжку паралельно з електронною

5 лютого ВР прийняла Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» (проект № 3623).

Законом запроваджується облік трудової діяльності працівника в електронній формі (електронна трудова книжка) в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Електронна трудова книжка дасть можливість призначати людині пенсію автоматично (без звернення), але за людиною буде зберігатися право вибору для покращення запропонованого розрахункового розміру, а саме:

  • або людина надає відомості про отримувану заробітну плату за період до 2000 року (до запровадження персоніфікованого обліку),
  • або відтермінує свій вихід на пенсію для одержання підвищення до пенсії на 0,5-0,75 % за кожний повний місяць роботи після досягнення пенсійного віку, або використовує право на призначення пенсії.

Перехідний період впровадження електронного обліку триватиме протягом 5 років.

Слід зазначити, що оригінал паперової трудової передається на зберігання працівнику як офіційний документ. Якщо працівник виявить бажання продовжити її ведення, то роботодавець на його вимогу буде зобов’язаний паралельно із електронним обліком трудової діяльності також внести до паперової трудової книжки записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення.